|
Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce
ŠIMANOVÁ, Petra
ANOTACE Tato bakalářská práce se věnuje analýze výukových metod. Práce je zaměřena na rozdělení výukových metod, jejich charakteristiku a použití výukových metod s podporou audiovizuální a didaktické techniky. V práci uvádím druhy didaktické a audiovizuální techniky a možnosti jejich využití na školách, didaktickou a audiovizuální techniku z hlediska cílů a kompetencí pro efektivní vyučování, také uvádím rozpracování školního vzdělávacího programu pro předmět matematika a výpočetní technika a vypracování několika příprav pro matematiku a fyziku s použitím didaktické a výpočetní techniky. Dále je práce zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule při výuce, srovnání vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule a vedením výuky bez použití interaktivní tabule, výhody a nevýhody staršího a nového modelu učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy. Některé kapitoly jsou pro názornou představu doplněny obrázky.
|
|
Implementace Evropské úmluvy o krajině v rámci výukového projektu EKOLOGICA
PRAAM spol. s r.o., Písek
Projekt ECOLOGICA je určen pro pedagogy, zájmové pracovníky a rodiče, aby jim pomohl připravit a iniciovat zajímavé a poutavé vyučování a osvětu metodami projektové výuky pro jejich děti, žáky a studenty. ECOLOGICA podněcuje a pomáhá objevovat a pracovat v krajině, realizovat přímou akci, uvažovat a pracovat v souvislostech, v kolektivu si určovat své role a zájmy tak, aby výsledek práce – zejména v rámci segmentového Výukového programu ECOLOGICA – byl kolektivním dílem různě zaměřených žáků a studentů (např. redaktor, fotograf, DTP pracovník a programátor, etnograf, mediální a PR odborník, novinář, projektový manažer a další). Je zároveň i osvětovou kampaní, která probíhá v souvislosti s realizací vzdělávacího projektu ve školách. Tato kampaň má informovat veřejnost o změnách v krajině, o historických tradicích a souvislostech, o duši krajiny, která ovlivňuje její obyvatele. CD-ROM obsahuje soubor s popisem projektu (www.ecologica.cz), závěrečnou zprávu projektu a soubor s výukovým projektem.
|
|
EMS
EMO, s.r.o. ; GEN, s.r.o. ; EMSA - Ekosystém, s.r.o. ; GEOtest, Brno ; Janoušek, Radek
Projekt připravil podklady pro podporu zavádění systémů environmentálního managementu (EMS) v českých podnicích ve třech výstupech - modulární výukový program, návrh podpory zavádění EMAS dle nařízení EK 1836/93 v malých a středních podnicích a studie stavu implementace nařízení EK 1836/93 ve vybraných členských zemích EU.
|
|
EMS: Výukový program
EMSA - Ekosystém, s.r.o. ; Kaiserová, Dana
Byl připraven modulární program pro různé cílové skupiny, který reflektuje všechny legislativní a normativní prvky, jejichž aplikace je nezbytná pro implementaci EMS. Je popsán systém EMS/EMAS a výhody jeho zavedení ve výrobních podnicích. Jednotlivé moduly jsou uvedeny jako samostatné přílohy.
|
|
EMS: Úvod do EMS
EMSA - Ekosystém, s.r.o. ; Erdeová, Jana ; Vučka, Václav ; Kaiserová, Dana
Jsou uvedeny cíle školení, program a časový rozsah výuky. Modul obsahuje textovou část, která se zabývá přístupy k ochraně životního prostředí, dobrovolnými aktivitami v průmyslu, vývojem EMS a dalšími atributy, které ovlivňují rozhodnutí o implementaci EMS v podniku. Jsou uvedena praktická cvičení a test ověření znalostí.
|
| |
| |
| |
|
EMS: Úvod do EMS
EMSA - Ekosystém, s.r.o. ; Erdeová, Jana ; Vučka, Václav ; Kaiserová, Dana
Jsou uvedeny cíle školení, program a časový rozsah výuky. Modul obsahuje textovou část, která se zabývá přístupy k ochraně životního prostředí, dobrovolnými aktivitami v průmyslu, vývojem EMS a dalšími atributy, které ovlivňují rozhodnutí o implementaci EMS v podniku. Jsou uvedena praktická cvičení a test ověření znalostí. Kratší varianta modulu 1A.
|
| |